vrijdag 31 december 2021

Terugblikken en proosten

 Het is vandaag, de dag waarop ik dit schrijf, de allerlaatste dag van 2021. Het is ook al weer enige tijd geleden dat ik een blog heb geschreven en misschien is dit dan ook het moment waarop ik jullie wederom moet geruststellen (of teleur moet stellen) met de mededeling dat ik nog leef. Hoe dat kan weet ik eigenlijk ook niet, want eerlijk gezegd zou ik 2021 niet per se omschrijven als "mijn jaar".  

Laten we stellen dat 2021 niet het jaar was waarin ik het op het gebied van relaties erg goed heb gedaan. Ik zou er geen roman over kunnen schrijven want het was nu eenmaal... niet zo romantisch.  Omdat niemand door die verhalen echt een 'feelgood' - gevoel krijgt, zal ik ze jullie besparen en me focussen op andere mannen. Fictionele mannen. Je kunt ze vinden in elk willekeurig boek, maar mijn stiekeme en persoonlijke favorieten blijven Hugo (nee, niet de minister maar de schooldirecteur uit Iets met Duinen / Zee / Schelpen) en Daniël die een rol speelt in Sprookjes Bestaan Niet. 

In april hebben we met veel pijn in ons hart onze kitten in moeten laten slapen omdat hij leed aan FIP. Het verlies van een huisdier is altijd moeilijk, zeker als je dieren meer kunt waarderen dan mensen, maar als je katje nog maar 4 maandjes oud is, is het bovenal gewoon veel te vroeg. Babou, zijn brother from another mother, bleef alleen over en daarom hebben we besloten toch wederom een maatje voor hem te zoeken. Dat ene maatje werden er uiteindelijk vier. Ja, je leest het goed. Ik ben met vijf katten en miserabele ervaringen in de liefde hard op weg om een kattenvrouwtje te worden. Hoewel we Kleine Bowie nooit gaan vergeten omdat hij uniek was in zijn eigen manier, brengen deze vier zusjes en broertjes ontzettend veel vreugde met zich mee en zijn het mijn lichtpuntjes in 2021.

Een ander lichtpuntje dit jaar was het project 'Pinguïns en Pyjama's',  een feelgoodroman die ik samen met mijn zus én paps heb geschreven. Hoe bijzonder is dat? 

In de zomer kwamen er maar liefst drie boeken uit van mijn / onze hand. In juli kwam 'Puppies en Paarden (en kittens) uit, deel 2 uit de Puppies & Paarden-reeks die ik samen met mijn lieve zus schrijf. In augustus heb ik een verhalenbundel uitgebracht. Iets met Duinen, Iets met Zee en Iets met Schelpen waren van origine drie novelles die je alleen als e-book kon lezen via Kobo, maar nu kun je ze gebundeld lezen als paperback én e-book! De Iets Met-serie zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. 
In september was daar 'Criollo'. Een nieuwe feelgoodroman die zich afspeelt tussen de paarden. En: het eerste deel uit een serie genaamd de 'Reader's Ranch'. Hoe fijn dat wij volwassen paardenmeisjes nu ook paardenboeken kunnen lezen? 

Op 1 oktober stuiterde ik op een niet-zo-heel-charmante manier van mijn paard en kwam ik verkeerd terecht. Conclusie: elleboog uit de kom. Gevolg: iedereen onder de indruk in het ziekenhuis en bij de huisartsenpraktijk, want schouderluxaties komen vaker voor dan een luxatie van de elleboog en ik denk dat de röntgenfoto mijn meest gelikete foto van het jaar was, in ieder geval onder medici. Op het randje van dit jaar kreeg ik ook nog een covid-infectie te pakken. Gelukkig alleen maar milde klachten, maar het heeft er wel voor gezorgd dat de kerst in quarantaine doorgebracht moest worden.

En dan is het nu 'opeens' bijna 2022. Als je het op z'n Engels uitspreekt, dan krijg je '2020 too'. Hemel, ik hoop niet dat het weer zo'n jaar wordt. Maar ik kan niet in de toekomst kijken. Het enige wat mij elk jaar weer duidelijk wordt is dat het leven doorgaat. De dagen tellen en de tijd tikt door, dus zorg ervoor dat jouw tijd telt. Hoewel dit geen tijd is om grootse plannen te maken, heb ik voor 2022 toch het volgende bedacht;
- Puppies en Paarden 3 komt uit
- Appaloosa, deel 2 uit de Reader's Ranch, komt óók uit
- Ik wil Quarter, deel 3 uit de Reader's Ranch, in ieder geval klaar hebben dus ik ben as we speak hard aan het schrijven.
- Verder heb ik besloten me maar te laten verrassen. Want zoals verwacht loopt alles meestal toch weer anders.

Ik wens iedereen een gelukkig Nieuwjaar waarin boeken hopelijk gewoon weer dienen als leeshobby en niet als escapade uit een lockdown. Let goed op jezelf en blijf veilig 💓




Geen opmerkingen:

Een reactie posten