zondag 21 maart 2021

Terug van weggeweest

Voor de mensen die mij volgen op social media, en dan met name Instagram, weten heus wel dat ik nog leef. Mocht jij nu net één van die mensen zijn die alleen trouw mijn blog bijhoudt: ondanks de allesoverheersende pandemie ben ik nog niet bezweken ook al leek ik het afgelopen jaar klinisch dood. Dus. Niet getreurd: ik ben er nog. 

Iets minder aanwezig dan anders, want de coronacrisis heeft ook degelijk invloed op mijn leven. De mensen die mij (persoonlijk) kennen, weten dat ik in de zorg werk. En dat was afgelopen jaar gewoon anders dan anders. Nu zeggen ze dat alles went - behalve een vent - en gek genoeg is dat ook zo. Dus nu de rust min of meer is wedergekeerd, het kan eveneens een stilte voor de storm zijn maar daar ga ik nu even niet aan denken, was het hoognodig tijd om deze website onder handen te nemen en jullie eens even een goede update te geven. 

Boeken die zijn verschenen in 2020:
- Serie: Iets met duinen / zee / schelpen.
In de laatste blogs laat ik hier al wat over los. De serie gaat over drie schooljuffen van basisschool de Baret die verplicht mee moeten op schoolkamp maar daar alle drie eigenlijk geen zin in hebben. Elk met hun persoonlijke redenen. Daarbij vertrekken ze met schoolkamp ook nog eens naar Tiengemeten. Een verloren Waddeneiland? Nee. Ouddorp en Ellemeet is de juffen al evenmin bekend, en toch vinden ze hier in de middle of nowhere de liefde.

- Serie: Iets met Halloween / kruidnoten / dennen / vuurwerk.
In deze serie korte verhalen maken we kennis met de vierde juf. Eigenlijk heeft ze haar introductie al gemaakt in het derde deel van de Iets met-serie, maar ditmaal hoeft Marielle niet mee op schoolkamp. Deze serie speelt zich af op basisschool de Baret. Vier Halloween, Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw met je favoriete docenten en een heel sexy klusjesman die Marielle ontelbaar vaak tegen het lijf loopt (en dat vindt ze heel vervelend).

- Puppies en Paarden.
Op 8 april 2020 is onze hond overleden. Daarom kwamen mijn zus en ik op het idee om een boek te gaan schrijven ter ere van Queen. Op 28 juni 2020, Queen's verjaardag, is Puppies en Paarden verschenen. Het gaat over Yfke en Noa, twee zussen, die na het overlijden van hun ouders achterblijven op de boerderij en het familiebedrijf proberen voort te zetten. Noa voelt zich als een vis in het water op de hengstenhouderij, maar Yfke heeft helemaal niets met paarden. Daarom besluit ze honden te gaan fokken. Op het platteland hebben ze immers ruimte genoeg. Eén probleem: ze hebben geen hond. Binnen een mum van tijd hebben ze er veertien. Tel daarbij een labiele stalhulp en een knappe veearts bij op en de chaos is compleet.

Boeken op de planning 2021:
Ook dit jaar staan er weer genoeg boeken op de planning. Of ze allemaal de strenge deadline van 2021 halen weet ik niet. Ik word op de meest gekke momenten overvallen door een nieuw idee. Inmiddels heb ik 5 manuscripten waar ik half/half aan ben begonnen en staan er nog 7 ideeën in de rij. Wat zeker is, want dat manuscript is af, is dat er dit jaar een boek verschijnt wat ik samen met mijn paps en zus heb geschreven. Ik houd de titel nog heel even geheim, maar wat ik erover kwijt wil is dat het verhaal zich af zal spelen in een dierentuin.

Verder zijn mijn zus en ik bezig met Puppies en Paarden 2 nadat het eerste deel meer dan goed is ontvangen. Zie hier ook een review van Bookhopper.

En als derde ben ik bezig met een solo-projectje wat ik al heel lang wil doen. Een serie boeken die zich afspeelt op een ranch. Je kunt het paardenmeisje nu eenmaal wel uit de stal halen, maar de stallen niet uit het meisje! Daarbij stoort het mij dat de paardenboeken die er zijn voornamelijk gericht zijn op meisjes in de leeftijdscategorie 8 tot 13 jaar. Ook meisjes van 23 en ouder kunnen nog net zo idolaat zijn van pony's en paarden. Dus bij deze. I feel you.

Verder:
Natuurlijk zijn er verder nog honderden ideeën die ik graag uitwerk. Misschien wil ik zelfs mijn horizon wel uitbreiden en ook korte vlogs gaan maken met betrekking tot mijn boeken - uiteraard - en games. Nu we in 2020 min of meer aan huis gekluisterd zaten heb ik me ontwikkeld tot gamenerd en hebben we twee katten aan ons huishouden toe mogen voegen. Coronaproof it is. 
Ik kan jullie dus zeker beloven dat 2021 meer boeken en meer nieuws zal volgen. Wat ik niet kan beloven is dat ik heel trouw zal zijn aan mijn blogjes. Is het te laat om goede voornemens te maken? Welnee. Het is maart en eerder dit artikel ben ik ook al over Kerst begonnen. Dus bij deze. Wil je echt niets missen? Volg dan mijn account op Instagram (jeske_meinema) en blijf van alles als eerste op de hoogte!


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten