zaterdag 15 juni 2019

Nieuwe jasjes

Change is gonna come!

Na bijna twee jaar, en voor sommigen iets korter, is het tijd voor een nieuwe zomerjas. Een leuk spijkerjasje of zo. Een nieuwe boekomslag.

Ik ontwerp de boekomslagen zelf en om heel eerlijk te zijn: alle omslagen tot nu toe zagen er anders uit in mijn hoofd dan op papier, maar ik kon mijn boek niet zo, hoppa, naakt de straat opsturen. Dus hadden ze het er maar mee te doen. Het is niet zo dat ik écht ontevreden was met de covers, maar er bleef altijd iets knagen. Het heeft op de een of andere manier nooit in het rijtje gepast. En het sloot al helemaal niet aan op het plaatje in mijn hoofd.

Stap 1:
Pap wees mij op een handige tool waarmee je heel gemakkelijk je eigen covers ontwerpt.
Stap 2:
Keuze tot in de gloria.
Stap 3:
Het bleek nog leuk te zijn ook, ik denk dat ik inmiddels meer boekomslagen heb gemaakt dan dat ik boeken heb geschreven. Nu moet ik dus meer letters op papier krijgen zodat ik mijn covers kan gebruiken.
Stap 4:
Loslaten. Ik heb het plaatje in mijn hoofd vaarwel gezegd en in plaats van het hele verhaal in de boekomslag proberen weer te geven, gekeken naar: welke boekenkaft zou mijn aandacht trekken? Wat zou ik pakken?
Stap 5:
Een nieuwe hobby is geboren.

Bij deze presenteer ik jullie graag mijn drie herboren baby's:

PS: Ook de covers van de korte verhalen 'Jetlag', 'Christmas Lights' en 'A Christmas Playlist' zijn opgepimpt. Ik heb overwogen om ze à la de Leeuwenkoning ook hier te presenteren, maar zelfs ik vind het een beetje vroeg om in mei over Kerstmis te beginnen. Hoewel ik dat nu toch heb gedaan. Oeps. Sorry.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten