dinsdag 18 mei 2021

Naar de haaien

Toegegeven: gemiddeld doe ik even vaak mee aan een schrijfwedstrijd als dat ik een nieuwe blog post. Toch was het weer zover. De laatste keer dat ik deelnam aan een schrijfwedstrijd was vorig jaar zomer (Kobo X Elegance) en simpelweg vanwege het feit dat Lisette Jonkman in de jury zat. Ik deed toen mee samen met mijn zus en we hebben er, al zeg ik het zelf, een heel vrolijk en zomers verhaal uitgepoept (Costa Chaos, te verkrijgen via Kobo - alsnog.)

Tussentijds is het min of meer 'stil' geweest. Hier in ieder geval.
Op Kobo verscheen namelijk tussentijds Puppies en Paarden, Iets Met de Feestdagen en Pinguïns en Pyjama's, een boek dat ik samen schreef met paps en zuslief. En toen verscheen daar de Zonnige ZomerSchrijfwedstrijd. Wederom met Lisette Jonkman in de jury dus ik zwichtte.

Zussie en ik gingen opnieuw een poging wagen, ditmaal niet samen maar los van elkaar. Helaas ging ook deze deelname naar de haaien, desondanks vind ik dat wij gewoon een superleuke bijdrage hebben geleverd. Dat betekent dat we niet in de romcomnibus verschijnen. Maar omdat in ieder geval wijzelf razendenthousiast waren over elkaars verhaal hebben we besloten onze verhalen alsnog zelf uit te geven via Kobo. Dus voor een zonnig prijsje lees jij deze zomer twee heerlijke, korte zomerverhalen!

Jeske Meinema -  Naar de haaien
Synopsis:
Lola haar zomer is naar de haaien. Haar vriend heeft haar gedumpt en neemt tot overmaat van ramp die ellendige Vanessa mee naar Bali. De droomvakantie waar ze zo naar uit had gekeken. Lola zit nu bij haar moeder en dat is niet hoe ze de zomer voor zich zag. Dan loopt ze Rosie, een oud-klasgenootje, tegen het lijf. Omdat Lola samen strijken met haar moeder niet beschouwt als vakantie, besluit ze met Rosie naar het strand te gaan. Hoewel de twee niet meer kunnen verschillen, moeten ze toch van elkaar op aan als ze een onverwachte vondst doen. Is het een haai? Is het een zeehond? Een dolfijn?
Lola heeft geen idee, maar wat ze wel weet is dat er een erg leuke dierenarts bij dit mysterieuze wezen zit inbegrepen.


Femke Meinema - Vamos A La Casa
Synopsis:

De chaotische Nienke is tot over haar oren verliefd op Flip, een bloedmooie jongen van Spaanse afkomst - althans, zo denkt ze. Ze zijn al een half jaartje samen, als Flip vraagt of ze naar Spanje wil komen deze zomervakantie. Zonder na te denken grijpt Nienke haar koffers bij elkaar en vertrekt, tegen het advies van haar beste vriendin Puck in, niet wetende wat haar in het zonnige Spanje te wachten staat. Ze kent Flip echter enkel via internet. Zo chaotisch als Nienke is, gaat de reis ook niet helemaal zoals gepland, inclusief ongenode gasten en vreemde wendingen. De tijd verstrijkt en Nienke leert nieuwe mensen kennen. Dan slaan de twijfels toe: is Flip wie ze denkt dat hij is, of is Flip toch niet de ware? Wordt het vamos a la playa, of toch vamos a la casa?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten